Thursday 13 December 2012

masak masak

Assalamualaikum dan hye.


Alhamdulillah..dengan izin Allah S.W.T saya dapat kembali lagi di blog saya yang dah lama xupdate.bukan apa..susah sangat nak istiqamah dengan apa yang dibuat.insyaAllah.dengan kelapangan masa yang ada, saya akan cuba habis baik untuk berkongsi apa jua jenis topik =)

oklah..tanpa membuang masa..dalam dua tiga hari ni, timbul minat untuk memasak kembali..hehe..bukan lama xke dapur.cuma dah lama xmembuat sesuatu yang boleh buat orang kenyang n happy..kebetulan. Mr R request suruh buat cookies..erm..malas.tp macam best jugak kalo buat.boleh makan-makan dan makan lagi..

saya terus google carik resepi femes amos chocolate chips yang femes tu..hehe.dan terus google kat myresepi.com. saya terus beli barang dan check kt freezer manetahu barang-barang kek yang masih boleh dipakai.nampak sangat membeli,tapi tak buat pun.try punya try..dua kali baru dapat step macammana nak buat cookies yang femes tu.1st time buat, saya kurangkan gula dengan sndri..jadilah bskut raya yang kurang manis...2nd time buat baru ok..tp agak manis jugak Mr R cakap..insyaAllah nanti saya cuba lagi..manetau boleh masuk pasaran. =)

ada beberapa blog yang saya google dalam membantu meningkatkan kemahiran memasak dan mengutip ilmu dari yang dah pakar.
almaklumlah..nak belajar ni perlu berguru.so,carila ilmu sebanyak mungkin..kerana ia boleh diguna pada masa depan  =) jom tambah ilmu!!

Di antaranya:
DapurTanpaSempadan
 KAK ITA
MyResepi
JintanManis
pelangichenta


jom tengok hasil femes amos saya yang sedap! wee

famos amos chocolate chips   


Mr R ada jugak request suruh belajar buat Macaron..tapi tak jadi-jadi lagi..frust..esok pulak baru try lagi..tapi macaron telah bertukar dengan apam gula hangus..=) nanti saya kongsi resepinya di post yang lain..

*reminder untuk diri sendiri:
 -jangan sesuka hati ubahsuai kandungan resepi yang ada.kalau tak tahu,cuba dulu..kalau tak,frust menonggenglah bila bnda yang nak buat tak jadi..huhu..

*kutip ilmu selagi boleh. Insha Allah berguna kelak.


sekian. =)















No comments:

Post a Comment